Jedno z najlepszych miejsc pracy na świecie docenione przez Instytut Gallupa

Żabka działa na polskim rynku już od ponad 25 lat. Obecnie na terenie naszego kraju znajduje się ponad 10 tys. sklepów, w których można zrobić szybkie i wygodne zakupy. Innowacyjny biznes zauważają jednak nie tylko Polacy. Żabka od kilku lat rozwija się w ramach Grupy i została doceniona przez amerykański Instytut Gallupa i trafiła na listę najlepszych pracodawców na świecie. To pierwsza w historii polska organizacja, która otrzymała Gallup Exceptional Workplace Award.

Instytut Gallupa jest najstarszym i najbardziej prestiżowym instytutem badania opinii społecznej na świecie. Instytucja przyznaje nagrody, które poprzedza metaanaliza obejmującą dane dotyczące ponad 2 milionów pracowników zatrudnionych w 276 organizacjach z 54 branż i 96 krajów. Uważa się, że to najbardziej kompleksowe badanie miejsca pracy, jakie kiedykolwiek przeprowadzono. W tym roku jest ono szczególnie istotne dla Polaków.

Żabka w gronie najlepszych firm na świecie

W gronie 25 proc. najlepszych na świecie firm znalazła się Grupa Żabka. To ogromne wyróżnienie dla polskiej sieci sklepów. Gallup Exceptional Workplace Award przyznawane jest bowiem wyjątkowym miejscom pracy, które nieustannie się rozwijają i zmieniają na lepsze. Kluczowa jest także rola pracowników, którzy wykazują wysokie poczucie przynależności do firmy oraz identyfikują się z jej wartościami. Potwierdza to zresztą Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu, Obszar Strategii Personalnej Grupy Żabka. Jej zdaniem rozwój firmy i ekspansja na dużą skalę jest niemożliwa bez zaangażowanych zespołów i silnych liderów. Podnoszenie zaangażowania to jeden z głównych celów Żabki.

Kiedy w 2017 roku tworzyliśmy plan rozwoju firmy na kolejne lata, wiedzieliśmy, że kluczem do jego realizacji jest zbudowanie angażującej kultury organizacyjnej. Nasze działania przynoszą wymierne efekty, czego dowodem jest rozwój firmy w ciągu ostatnich lat. Dziś, otrzymując nagrodę Instytutu Gallupa, możemy również z dumą powiedzieć, że stworzyliśmy jedno z najbardziej angażujących miejsc pracy na świecie – dodaje.

Zaangażowanie pracowników Żabki robi wrażenie

Liczby mówią same za siebie. Udział w badaniu Gallupa był anonimowy. Wzięli w nim udział zarówno pracownicy, jak i współpracownicy Żabki. Frekwencja wyniosła aż 92 proc. To dużo więcej niż średnia dla podobnych badań Gallupa, która utrzymuje się na poziomie 82 proc. Wynik polskiej firmy robi więc ogromne wrażenie. Oczywiście zaangażowanie pracowników to dużo więcej niż uczestnictwo w tego typu badaniach. To konkretne wyniki biznesowe, m.in. lepsza efektywność, mniejsza absencja, mniejsza rotacja oraz większy poziom bezpieczeństwa. Warto pamiętać również, że obsługa wykazująca inicjatywę, bezpośrednio łączy się także z zaangażowaniem klientów, którzy chętniej wybierają dany sklep. To musi się opłacać.

Obecnie na terenie Polski znajduje się ponad 10 tys. sklepów Żabka, co daje sieci pozycję lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. Dla przedsiębiorstwa zawsze liczyła się jednak nie tylko wielkość, ale i jakość. Zarówno asortymentu, jak i obsługi. Żabka postawiła sobie ambitny cel i konsekwentnie do niego dąży. Chce być świadomym wyborem klienta oraz tworzyć część lokalnej społeczności. Jej ważnym elementem są właśnie zaangażowani pracownicy, którzy stale się rozwijają i czerpią radość ze swojej pracy.

Dialog to klucz do sukcesu Żabki

Jak więc należy zarządzać przedsiębiorstwem, aby utrzymać tak wysoki poziom zaangażowania? Żabka od pięciu lat regularnie bada satysfakcję swoich pracowników. Dodatkową okazją do dyskusji jest co roku także badanie Gallupa. Jego wyniki omawiane są później na każdym szczeblu, dzięki czemu menadżerowie mogą lepiej poznać potrzeby i bolączki osób zatrudnionych.

Firma zachęca pracowników do działań na rzecz lokalnych społeczności i gwarantuje każdemu pracownikowi 8 godzin na miesiąc, które mogą być poświęcone na wolontariat dla wybranej organizacji. W 2023 roku pracownicy Żabki zrealizowali w ten sposób blisko 1000 godzin na rzecz lokalnych społeczności. Pracownicy sami mogą proponować akcje oraz organizacje, które potrzebują pomocy, a w ramach akcji sadzą drzewa, remontują placówki wychowawcze i organizują zajęcia dla dzieci.

Powyższa strategia przynosi korzyści, a Żabka jest oficjalnie pierwszą polską organizacją, która otrzymała prestiżową nagrodę Instytutu Gallupa. 

Przeczytaj raport "Wygodnie i odpowiedzialnie": zabkagroup.azureedge.net/wp-content/uploads/2024/05/Raport-Odpowiedzialnosci-Grupy-Zabka-2023.pdf

Materiał promocyjny marki Żabka.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.