Antyporadnik dla jesieniarzy i jesieniar, czyli jesiennych malkontentów. Jak nie dać się jesiennej chandrze?

I znowu przyszła ona. Złota polska jesień. Przywitała nas pełną paletą barw, mieniącą się wszystkimi odcieniami zieleni, żółci i czerwieni. Stop. Kogo my oszukujemy? Jest zimno, szaro i brzydko. A do wiosny daleko! Prezentujemy, więc antyporadnik dla każdego, kto nie przepada za jesienią.

Po zmianie czasu za oknem robi się szybko ciemno. Zanim skończymy pracę, wszędzie panują ciemności. Koniec października był jeszcze pogodny i ciepły, ale w listopadzie temperatury nas nie rozpieszczają. Jest brzydko, mokro i zimno. Wielu z nas towarzyszy już tylko jedna myśl – byle do wiosny!

Wielu, ale nie każdemu. Kiedy tylko weźmiemy telefon do ręki, social media zalewają nas pięknymi fotografiami szczęśliwych ludzi. Z kubkiem gorącej herbaty, pod kocem, czytają książki, pozują do zdjęć na farmach dyni. Jesień wydaje się najpiękniejszą porą roku. Jesieniary i jesieniarze. Macie ich w gronie znajomych, prawda? Słowo "jesieniara" zostało zgłoszone w plebiscycie Młodzieżowe Słowo Roku 2019 i od tamtej pory powraca, gdy tylko zaczynają spadać liście z drzew. Media społecznościowe mogą zaklinać rzeczywistość, ale my nie. Mamy to w D! Przygotowaliśmy antyporadnik dla jesieniarzy i jesieniar, którzy zamiast tańczyć wśród kolorowych liści w parku, woleliby zapaść w zimowy sen.

Dużo się ruszaj…

Sport to zdrowie! Tę maksymę słyszymy już od dzieciństwa. Dużo się ruszaj – mówią nasi rodzice, nauczyciele w szkole czy lekarze. Jak masz gorszy dzień, potrzebujesz się odstresować, pobiegaj. Gdy za długo siedzisz przed komputerem, spróbuj jogi. Wszystko prawda. Aktywność fizyczna pomoże na wiele dolegliwości, poprawia humor. Ale nie zawsze mamy na nią czas.

… albo więcej ćwicz mimochodem

Jesteśmy przeładowani obowiązkami w domu, w pracy do stałych zadań dochodzą kolejne. Nie mamy czasu dłużej posiedzieć w wannie, a co dopiero zaplanować wyjście do siłowni czy fitness klubu. Dlatego miej to w D! Lepiej się tym nie zamartwiać, bo przecież i tak ćwiczymy każdego dnia. Biegniesz rano do autobusu? To przecież jak bieg na 100 metrów na wychowaniu fizycznym w podstawówce. Dźwigasz ciężkie siatki z zakupami? Trening siłowy jak się patrzy. Gdy dodatkowo wniesiesz zgrzewkę wody po schodach, wzmocnisz nie tylko ręce, lecz także nogi! A może z rozpędu umyjesz podłogę w całym mieszkaniu pierwszy raz od miesiąca? To także rewelacyjne ćwiczenie.

Postaw na sen…

Rada banalna i jak wiemy, często niewykonalna. Wszyscy wiedzą, że warto się wysypiać, a nasz organizm potrzebuje około ośmiu godzin snu. Liczy się też jakość snu. Ten przerywany złymi snami czy pobudkami dzieci nie zregeneruje nas tak, jakbyśmy sobie tego życzyli. Ale jak wytłumaczyć kilkulatkom, że w nocy się śpi, a nie bawi czy spaceruje? Tego już nie mówi nikt. Może po prostu połóż się spać razem z dzieckiem i przekonaj się, jak to jest wstać rześkim?

… albo na bliskość

Zaskocz partnera czy partnerkę i spędźcie wreszcie więcej czasu w sypialni. Na pewno będziecie bardziej zadowoleni z życia, a następnego dnia wstaniecie w lepszych humorach! Plus pamiętajmy – regularne wspólne czułości sprzyjają spalaniu kalorii i utrzymaniu kondycji, wzmacniają serce i oczywiście pielęgnują relacje z drugą połówką. A sen… No cóż, może następnego dnia wszyscy położycie się wcześniej spać.

Pomyśl o suplementacji...

Zrównoważony sposób odżywiania to najlepsze, co możemy zrobić dla swojego zdrowia. Dobrze zbilansowana dieta wzmacnia naszą odporność. A jesienią, gdy zarazki czyhają na nas na każdym kroku, jest ona szczególnie ważna. Ale nie oszukujmy się. Czasem rozsądek przegrywa z pokusami. Mamy ochotę na pizzę! I to nic złego, ciągnący się, topiony ser potrafi przegonić wiele jesiennych smutków.

Możemy też pomyśleć o mądrej suplementacji. Może warto sprawdzić sobie poziom witaminy D we krwi? Witamina D, nazywana witaminą słońca, pomaga między innymi w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Czemu by nie wesprzeć odporności organizmu suplementami diety Vitrum D3 i Vitrum Odporność, przestać się przejmować i mieć to w D...

Planuj każdy wieczór...

Jesień to idealny czas na bicie swoich własnych rekordów. Chcesz wziąć udział w wyzwaniu: "100 książek, które musisz przeczytać przed śmiercią"? Świetnie! Myślisz o kursie tańca? Nowym sporcie? Szukaj, sprawdzaj, baw się dobrze. Ale pozwól sobie też na luz!

… albo wykup wszystkie abonamenty na platformach streamingowych

Nie musisz być idealny. Możesz odpuścić lekcje tańca czy kurs gotowania. A po książkę sięgnąć za tydzień. Możesz wykupić wszystkie abonamenty na platformach streamingowych, oglądając kolejne sezony ulubionych seriali. Taki reset, odpuszczenie wszystkich obowiązków, zasad, których, na co dzień pilnujemy, może się przydać. Czasem warto mieć wszystko w D! Wsparcie odporności znajdziesz w witaminie D, szczególnie jesienią.

Dowiedz się więcej jak zadbać o zdrowie jesienią – TUTAJ

Czytaj także: Kalendarz świąt nietypowych dla zmęczonych ludzi (gazeta.pl)

Materiał promocyjny firmy Orifarm Healthcare AS.

PL-VID3-2300041

Copyright © Agora SA