Samochody elektryczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej popularne ze względu na fakt, że są coraz bardziej wydajne, opłacalne i przyjazne dla środowiska. Pojazdy elektryczne wymagają też mniejszych nakładów na koszty eksploatacyjne – jest w nich mniej ruchomych części, nie wymagają wymiany oleju, filtrów, pasków etc.
Samochody elektryczne znacznie się rozwinęły w ciągu ostatniej dekady, a postęp w ich rozwoju tylko przyspiesza. Dowodem na to jest decyzja ŠKODY. Jeden z najpopularniejszych producentów aut na świecie zaprezentował nową koncepcję samochodów elektrycznych. Jej uosobieniem jest Vision 7S, który stworzono według nowego języka projektowania Modern Solid.
ŠKODA materiał promocyjny
O tym, że to prekursor zupełnie nowego rodzaju pojazdów świadczy między innymi logo. ŠKODA postanowiła je zmienić nie bez powodu. To symbol otwarcia kolejnego rozdziału w historii firmy. Logotyp nie wykorzystuje już trójwymiarowego renderu. Jest stworzony z wykorzystaniem zupełnie innej, symetrycznej typografii. Okrągłe kształty łączą się tu z obramowaniem. Symbol nowej ery widać w literze S. Tak charakterystycznej, bo zawierającej przecież "daszek". Od teraz jest on zintegrowany z pierwszą literą, co czyni go bardziej zrozumiałym w skali globalnej.
Zmienia się również logo przedstawiające "skrzydlatą strzałę". I ono nie wykorzystuje już grafiki 3D, co jest symbolem bardziej cyfrowej komunikacji. ŠKODA zmienia też identyfikację wizualną (tzw. Corporate Identity), które będą wykorzystywać dwa odcienie zieleni. To symbol ekologii, zrównoważonego rozwoju i elektromobilności, na którą ŠKODA stawia.
ŠKODA materiał promocyjny
Nowe logo to jednak dopiero początek wielkiej zmiany. Identyfikacja wizualna ŠKODY się zmienia, staje się znacznie bardziej cyfrowa, nowoczesna, minimalistyczna. Vision 7S to w pełni elektryczny samochód. Stworzony w nowym języku projektowania Modern Solid. Jego główne cechy, widoczne chociażby w projekcie pasa przedniego, to minimalizm, oszczędność, prostota. Tę samą nową filozofię widać np. w oszczędnym użyciu przetłoczeń. ŠKODA podkreśla otwarcie nowego rozdziału w swojej historii również na inne sposoby - chociażby zmieniając kolorystykę.
ŠKODA materiał promocyjny
Wyjątkowo przestronny SUV jest nowoczesny nie tylko ze względu na nowy język projektowania, ale i technologię. Stworzony został na platformie MEB Grupy Volkswagen. Uwagę zwraca olbrzymim, sięgającym nawet 600 km (w cyklu WLTP) zasięgiem. Jest on możliwy do uzyskania dzięki ogromnemu akumulatorowi o pojemności aż 89 kWh.
Nowy model jest pierwszym z wielu. Producent już zapowiedział bowiem, że do roku 2026 wprowadzi na rynek trzy zupełnie nowe w pełni elektryczne, innowacyjne, odmieniające branżę pojazdy. Kolejne modele już są na deskach kreślarskich inżynierów ŠKODY. Gigant zaprezentuje i elektrycznego SUV-a i samochód rodzinny i pojazd mniejszych rozmiarów.
Dlaczego ŠKODA stawia na samochody elektryczne? Mają wyjątkowo dużo zalet. Oprócz wspomnianych już niższych kosztów związanych z eksploatacją najbardziej oczywisty zysk wiąże się z niższymi kosztami przejazdu. Jazda na prąd może być znacznie tańsza od jazdy na konwencjonalnych paliwach. Samochody elektryczne to także korzyść dla środowiska, gdyż nie emitują dwutlenku węgla i szkodliwych gazów.
Oprócz tych korzyści samochody elektryczne zapewniają również wyjątkowe wrażenia z jazdy. Nie tylko szybciej przyspieszają na prostej dzięki błyskawicznemu momentowi obrotowemu, ale dają też niesamowite poczucie "płynięcia" przez przestrzeń. Nie bez znaczenia jest cisza, która daje komfort podróżnym i przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia hałasem. Elektrycznej rewolucji najwyraźniej nie da się już zatrzymać. Pojazdy takie jak Vision 7S dowodzą, że przyszłość motoryzacji rysuje się w wyjątkowo jasnych, nowoczesnych i przyjaznych dla kierowców kolorach.
ŠKODA, materiał promocyjny
Materiał promocyjny marki ŠKODA.