To prekursor nowego języka projektowania samochodów. Elektryki to przyszłość

Jak będą wyglądały samochody elektryczne? Nie musimy szukać odpowiedzi na to pytanie, bo jeden z najpopularniejszych producentów samochodów na świecie zaprezentował właśnie koncepcję, która tę przyszłość określa. Model stworzony w nowym języku projektowania Modern Solid to jednocześnie nowy rozdział w historii motoryzacji. I potwierdzenie, że elektryki to przyszłość.

Samochody elektryczne są postrzegane jako przyszłość transportu ze względu na ich liczne zalety w porównaniu do tradycyjnych pojazdów napędzanych benzyną. Najbardziej oczywistą zaletą jest to, że nie emitują do atmosfery CO2 ani innych zanieczyszczeń. Zalet jest jednak więcej i wynikają one z samej idei silnika elektrycznego. Silniki elektryczne są znacznie bardziej wydajne niż silniki spalinowe jeśli chodzi o przekształcanie energii w ruch. W związku z tym wymagają one znacznie mniejszej ilości paliwa na danym dystansie w porównaniu z podobnej wielkości pojazdami napędzanymi benzyną czy olejem.

Vision 7S. Prekursor rewolucji. Stworzony według nowego języka projektowania Modern Solid

Biorąc pod uwagę samochody elektryczne, warto wziąć pod uwagę te, które wyznaczają trendy na rynku. Producentem, który takie samochody wprowadza, jest ŠKODA. Stworzyła ona nowy język projektowania samochodów, który otwiera nowy rozdział w historii firmy.  

ŠKODAŠKODA materiał promocyjny

Prekursorem olbrzymiej zmiany jest koncepcyjny, w pełni elektryczny samochód ŠKODA Vision 7S. Pozwala zrozumieć, na czym nowa idea Skody polega. Wizytówką wyrazistego języka programowania jest nowy Tech Desk-Face. Znacznie bardziej płaski i szerszy, niż w modelach wcześniejszych. Bardzo charakterystyczny pas przedni tworzą duży grill wykonany z ciemnego szkła, za którym ukryto czujnik. Całości dopełniają niespotykane światła w kształcie litery T. Wąskie reflektory przesunięto daleko od krawędzi pojazdu, umieszczono w dwóch rzędach – jeden nad drugim. W kształt litery T układają się też tylne światła LED. W obu wypadkach górna linia rozciąga się na boki. Ten sam stylistyczny zabieg zastosowano przy projektowaniu lusterek.

Nowy język projektowania widoczny jest też w wyjątkowo potężnych zderzakach. Mają nie tylko funkcję ochronną, inżynierowie ŠKODY umieścili w nich wloty powietrza (w tylnym jest wylot).

W nowym języku zaprojektowane zostało też nadwozie. Vision 7S to wysoka linia tornado, która w elegancki sposób odcina nadwozie od bocznych szyb. To jeszcze bardziej podkreśla potężną sylwetkę samochodu. Na uwagę zasługuje też bardziej aerodynamiczna linia dachu, łagodnie opadająca ku tyłowi, która jeszcze bardziej podnosi wydajność napędu. Uwagę przykuwają smaczki i detale takie jak trójkątny słupek D, który rozciąga się również do tyłu, zaprojektowany w bardzo ciekawy sposób.

Wyjątkowy pojazd ma wspaniałe serce. ŠKODA Vision 7S opiera się na platformie MEB Grupy Volkswagen i jest wyposażona w akumulator o pojemności 89 kWh. Zapewni on maksymalny zasięg ponad 600 kilometrów (w cyklu WLTP). Długie podróże bez konieczności ładowania baterii nareszcie są dzięki tak zaangażowanemu rozwiązaniu w zasięgu ręki.

ŠKODAŠKODA materiał promocyjny

Powodów do zachwytów jest więcej. Jest tu i przestronne wnętrze, które pomieści aż siedmiu pasażerów, i innowacyjne, niespotykane do tej pory rozwiązania takie jak możliwość różnej konfiguracji wnętrza. Będzie można wybrać, czy sprzyjać ma jeździe, czy relaksowi.

Nowoczesne wnętrze, które można powiększyć jednym przyciskiem

Jedno spojrzenie na wnętrze Vision 7S pozwoli zrozumieć, co stanowi esencję tego nowego języka projektowania. Wyraźne, chociaż zredukowane linie, które symbolizują prostotę nowych modeli i ich wartość. Kierowcy mogą zobaczyć, że ta projektowa filozofia została przeniesiona w praktyce – to w jej duchu zaprojektowany jest nowy przód samochodu. Tech-Deck Face to rewolucja. Wśród innych charakterystycznych elementów tworzących nowy styl wymienić trzeba nowy zespół świateł w kształcie litery T i płaska linia dachu. Tego typu rozwiązania nie są jedynie spełnieniem marzeń projektantów. To głęboko przemyślana kompleksowa wizja, która ma też przynieść poprawę wydajności.

ŠKODAŠKODA materiał promocyjny

Wnętrze również zachwyca i zaprasza do podróży wyjątkowym stylem. Górna część deski rozdzielczej i drzwi obite są stylową, ciemną sztuczną skórą. Łagodność linii podkreśla oświetlenie ambiente. Znajdziemy tu kryształowe wykończenia, które stanowią też element sygnalizowania o niebezpieczeństwach – w wybranych sytuacjach mienią się czerwoną barwą.

Uwagę przykuwa spory, mierzący 14,6 cala ekran dotykowy ustawiony pionowo, co pozwala lepiej akumulować wyświetlane informacje. To właśnie z pomocą tego intuicyjnego narzędzia przejść można w tryb relaksu np. podczas postoju lub ładowania samochodu. Parę dotknięć zmienia wygląd wnętrza. Jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki kierownica i zestaw wskaźników przesuwają się do tyłu, dając pasażerom i kierowcy dodatkową przestrzeń. Fotele w pierwszym rzędzie można delikatnym i pełnym gracji ruchu odwrócić w stronę wnętrza kabiny. Fotele w drugim rzędzie da się rozłożyć, podobnie jak te w trzecim rzędzie.

ŠKODAŠKODA materiał promocyjny

ŠKODA zadbała o harmonię między użytkownikiem a samochodem, wprowadzając wygodny i intuicyjny interfejs HMI. Nie ma tu zbędnych elementów graficznych, kierowca nie jest zalewany potokiem zbędnych lub niejasnych informacji. Również w trybie jazdy, gdy do akcji wkracza zaawansowany system AR head-up. Wyświetla w wygodny i bezpieczny sposób najważniejsze z punktu widzenia kierowcy informacje. Spory, mierzący 8,8 cala cyfrowy wyświetlacz wskaźników pozwala precyzyjnie śledzić najważniejsze parametry. Inżynierowie ŠKODY przeprojektowali nawet kierownicę. Ma nowe haptyczne przyciski i nie przesłania wyświetlaczy. 

Wygodne jest też korzystanie z nowych funkcji wbudowanych w rozwiązanie, z którego ŠKODA słynie, czyli Simply Clever. Wygodne sterowanie klimatyzacją, magnetyczne uchwyty, w tym te na butelki, a nawet specjalnie zaprojektowane plecaki – wszystko to dowodzi tego, że Vision 7S to faktycznie nowy rozdział.  

Przeprojektowane, wymyślone na nowo, innowacyjne są tu i inne elementy. Konsola środkowa, z trzema wygodnymi i praktycznymi pokrętłami, sprytne schowki, uchwyty na smartfony dla pasażerów. ŠKODA zadbała o najdrobniejsze detale, które podkreślają prestiż i nastrój. To stąd pomysł, by oświetlenie wbudowane w drzwi subtelnie prześwitywało przez tkaninę.  

Nowa wizja wymaga zupełnie nowego logotypu

Wyrzeźbione przez programy graficzne trójwymiarowe logo odchodzi do przeszłości. Zmienia się też cała identyfikacja wizualna (tzw. corporate identity). Spółka komunikuje na wszelkie nowe sposoby, że otwiera zupełnie nowy, elektryczny i cyfrowy rozdział w swojej historii i zaprasza do tej niesamowicie zapowiadającej się podróży wszystkich kierowców, fanów motoryzacji, zwolenników innowacji, tych, którym zależy na lepszej przyszłości.

Vision 7S to kolejny z elektrycznych samochodów ŠKODY. Firma już zapowiedziała, że nadjeżdżają kolejne. Samochody elektryczne są bowiem przyszłością, dlatego wkrótce w ofercie jednego z najpopularniejszych producentów aut na świecie znajdzie się i nowy elektryczny SUV, rodzinny samochód i pojazd o nieco mniejszych rozmiarach. Według założeń koncernu w 2030 roku udział całkowicie elektrycznych samochodów w europejskiej sprzedaży wyniesie aż 70 proc. Do elektrycznej rewolucji warto się przyłączyć już dziś.

ŠKODAŠKODA materiał promocyjny

Materiał promocyjny marki ŠKODA.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.