Nowy model, nowe logo, nowa wizja. Ten producent aut inwestuje miliardy w elektryki

Świat motoryzacji zmienia się w olbrzymim tempie. Wszystko za sprawą coraz większej popularności samochodów elektrycznych. Rewolucja dotyczy też wizerunku. Tak jest w przypadku marki ŠKODA, która otwarcie nowego rozdziału w historii swojej firmy podkreśla, zmieniając zarówno logo, jak i tzw. tożsamość korporacyjną. Na maski samochodów trafi wkrótce logo z nowym liternictwem i w nowej kolorystyce.

ŠKODA to jeden z tych producentów samochodów, którzy wyznaczają trendy na rynku motoryzacyjnym. Wśród wielu intrygujących projektów firmy znalazł się model Vision 7S stworzony według zupełnie nowego języka projektowania Modern Solid. Elektryczny samochód nawiązuje do tego, co już znamy, jednak wiele w nim designerskich nowości, które podkreślają, że ŠKODA otwiera w swojej historii zupełnie nowy rozdział. Skoda jest gotowa na zupełnie nową przyszłość.   

Nowe logo, nowa ŠKODA

Zmiana, której jesteśmy świadkami, jest największą od ponad 30 lat. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to kompletnie przeprojektowany logotyp. Smukły napis SKODA stworzony został z użyciem nowego, minimalistycznego, nowoczesnego liternictwa. Na pierwszym miejscu postawiono symetrię, co ma symbolizować otwarcie nowej, zdecydowanie bardziej cyfrowej ery. Z tych samych względów wzornictwo ma spłaszczony charakter. Charakterystyczny dla marki "daszek" (a raczej "hacek") jest zintegrowany z pierwszą literą słowa ŠKODA, bo czyni go bardziej nowoczesnym, uniwersalnym, globalnym i cyfrowym.  

ŠKODAŠKODA materiał promocyjny

Uproszczono także logo "skrzydlatej ŠKODY", które nie zawiera już nieco archaicznych z dzisiejszego punktu widzenia elementów trójwymiarowych. Nowe logo spełnia w większym stopniu kryteria cyfrowej komunikacji.  

Nie mniejsze znaczenie ma zupełnie nowa kolorystyka. Wybór dwóch odcieni zieleni nie jest przypadkowe. To nawiązanie do ekologii, którą firma stawia wśród swoich priorytetów. Ta zmiana ma swoje odzwierciedlenie w decyzjach biznesowych, bo uznany producent nie tylko zaprezentował przełomowy, futurystyczny samochód koncepcyjny ŠKODA Vision 7S, ale także  zapowiedział miliardowe inwestycje w samochody elektryczne. A te, jak wiadomo, są o wiele bardziej przyjazne środowisku jeśli chodzi o eksploatację.

Kierowcy będą mogli zobaczyć nową tożsamość wizualną marki ŠKODA zarówno w materiałach promocyjnych i prasowych, jak i na maskach samochodów. Nowy logotyp trafi na nie już w roku 2024.

ŠKODAŠKODA materiał promocyjny

Nowy język projektowania Modern Solid samochodów

Nowa identyfikacja wizualna, nowe logo, to coś więcej niż kosmetyka. To jasny sygnał, że rodzi się nowa ŠKODA. Jednym z symboli tej zmiany jest model Vision 7S stworzony według zupełnie nowego języka projektowania Modern Solid. ŠKODA chce być – jak mówi nazwa nowego stylu "nowoczesna i solidna" i w takim duchu będzie projektować wszystkie swoje samochody.  

Zmiana sprawi, że kierowcy już wkrótce będą mogli jeździć samochodami przyszłości. Stworzonymi według nowego języka projektowania. Podobnie jak w przypadku logo, jego najważniejsze cechy to prostota, zredukowane linie, symetria. Widać to w projekcie nowego przedniego pasa Vision 7S. W oczy rzuca się tu przeprojektowany grill wykorzystujący nowoczesne materiały takie jak szkło. O tym, jak wyrafinowana jest nowa ŠKODA, świadczą też inne detale. Takie jak przetłoczenia nadwozia czy projekt wnętrza. Do jego wykonania wykonano nie tylko trwałych, ale i ekologicznych materiałów. To również jest wyrazem zastosowania nowej wizji, która, tak jak w przypadku nowej kolorystyki, z której korzysta ŠKODA, odwołuje się do ekologii.

Samochody elektryczne to przyszłość

Nowe samochody ŠKODY będą podążać ścieżką, którą wyznacza model Vision 7S. Stylowy, nowatorski, elektryczny SUV korzysta z wyjątkowej platformy MEB stworzonej przez ekspertów Grupy Volkswagen. Uwagę zwraca olbrzymim, niezwykle pragmatycznym zasięgiem sięgającym 600 km (w cyklu WLTP). Nowy model ŠKODY korzysta bowiem nie tylko z nowego języka projektowania, ale i nowoczesnej technologii. To dzięki niej udało się stworzyć nowy akumulator o pojemności wynoszącej aż 89 kWh.  

Zmiana wizerunku, na którą zdecydowała się ŠKODA, to ruch odważny, ale od liderów rynku należy wymagać odwagi. Nowe logo łączy ze sobą elegancję, symetrię, minimalizm, ekologię, jest w pełni dostosowane do wymogów ery cyfrowej. To dowód na to, że ŠKODA jest w pełni gotowa na jedną z największych rewolucji w historii motoryzacji, chce wyznaczać nowe kierunki i trendy dla całej branży, a przede wszystkim chce, by samochody jutra były dostępne dla kierowców już dziś.

ŠKODAŠKODA materiał promocyjny

Materiał promocyjny marki ŠKODA.