Miejski, prestiżowy, wyjątkowy. Poznaj pełnego mocy i innowacji SUV-a, na którego nie będziesz czekał miesiącami. Kupisz go łatwiej niż myślisz

Niewiele jest na rynku samochodów, które przykuwają uwagę stonowaną elegancją, sportowym charakterem i wysokim poziomem luksusu. Model, który przedstawiamy poniżej ma do zaoferowania coś więcej niż nietuzinkowy wygląd. Ta hybryda ma moc, której pozazdrościć może jej niejeden benzyniak. A wszystko to w sporej liczbie wariantów i wersji. I dostępne od ręki!

Osoby, które mają wyższe wymagania wobec samochodu szczególną uwagę zwracają na segment pojazdów typu SUV. Nic dziwnego, mają wiele zalet, nie wszystkie jednak nazwać można autami z wyższej półki. Tego typu pojazd musi się charakteryzować nie tylko stylistyką wysokiej klasy, ale i sporym stopniem pragmatyzmu.

Range Rover Evoque. Nietuzinkowy mistrz elegancji

Samochodem, który w wyjątkowy sposób łączy te najlepsze cechy jest Range Rover Evoque. Jest nietuzinkowy, szczególnie jeśli chodzi o poziom luksusu. W tym wypadku mamy bowiem do czynienia z wyjątkowo eleganckim pojazdem. Minimalistyczna stylizacja, która odrzuca nadmiar przetłoczeń, jaskrawe kolory i siermiężne oświetlenie, jest uosobieniem elegancji. A ta może zostać uznana za ponadczasową.

Inną istotną cechą modelu Range Rover Evoque jest jego kompaktowość. Auto zapewnia sporo przestrzeni w środku, jest jednak idealny dla osób, które często poruszają się po mieście. Nie oznacza to jednak, że auto nie poradzi sobie "w dziczy" – na podmiejskich drogach, tam gdzie zastać może nas błoto albo inne ciężkie warunki drogowe radzi sobie wyśmienicie. Ale o tym za chwilę.

Wybierz swój styl. Wielki wybór między dobrym a lepszym

Zacznijmy od tego, co na zewnątrz, bo Range Rover zadał sobie wiele trudu, by spełnić wszelkie możliwe życzenia kierowców. Wybór wersji wyposażenia jest naprawdę spory. Uwagę przykuwa wersja Bronze Collection. Elegancka i stonowana brązowa barwa dachu i kilku elementów karoserii, takich jak listwy przy przednich nadkolach, nadaje pojazdowi wyrafinowanego wyglądu. Kolorystyka jest oczywiście znacznie bogatsza – do wyboru mamy m.in. Pearl Silver, Santorini Black czy Carpathia Grey. We wszystkich wariantach projektanci zadbali o idealne skomponowanie barw z innymi elementami karoserii. Efekt w każdym przypadku jest oszałamiający.

Range Rover EvoqueRange Rover Evoque Materiał promocyjny

Wartą podkreślenia jest wersja R-Dynamic. Tę nazwę spotkać można w przypadku wielu innych modeli Range Rovera, bo kryje się za nią wersja o sportowym charakterze. I w wypadku Evoque zarówno karoseria jak i wnętrze zyskują wyjątkowy, indywidualny charakter. Obręcze kół, przedni i tylny zderzak są bardziej wyraziste. Bardziej drapieżne jest też wnętrze  - dzięki czarnej podsufitce i wstawkom na desce rozdzielczej utrzymanym w stylu Linear Dark Aluminium. W tej wersji możemy też liczyć na nieco bogatsze wyposażenie.

Na tym obfitość wersji się nie kończy. Wariant R-Dynamic można bowiem wybrać w jednym z dwóch wariantów. W przypadku modelu z najmocniejszym silnikiem HST chodzi o duże obręcze kół lakierowane na czarno oraz czarne listwy, emblematy z kilka innymi detalami nadwozia. Ukoronowaniem tej serii jest wariant Autobiograhy. Tym razem elementy i inne detale karoserii są złote. Nic dziwnego, mamy przecież do czynienia z jednym z najbardziej ekskluzywnych wersji Range Rovera Evoque dostępnych na rynku.

Range Rover EvoqueRange Rover Evoque Materiał promocyjny

Stylowy na zewnątrz, potężny pod maską. I tu wybór jest spory

Liczba dostępnych wersji nadwozia robi wrażenie. Możemy zapewnić, po uniesieniu maski emocje mogą być jeszcze większe. I tu bowiem Range Rover zrobił wiele, by Evoque uznać za model luksusowy i nietuzinkowy. Moc silników sięga bowiem od 160 aż do 309 koni mechanicznych w przypadku auta z napędem hybrydowym plug-in. Tak, hybryda, która świetnie sprawdzi się w mieście, poruszając się po nawet wąskich uliczkach z gracją, poza miastem potrafi pokazać, że stać go na dużo. Wiele aut z tradycyjnymi silnikami może tylko pomarzyć, by mieć pod maską tak potężny silnik.

Fani bardziej tradycyjnych rozwiązań motoryzacyjnych również się nie rozczarują, bo silniki na tradycyjne paliwo również są dostępne. Wysokoprężny motor o pojemności 2 litrów występuje w dwóch wariantach mocy – 163 lub 204 KM. Napędzany benzyną Evoque dostępny jest w trzech wersjach. Z silnikiem 1,5 turbo o mocy 160 KM oraz 2.0 turbo o mocy 200, 249, lub 300 KM. Szczytowym osiągnięciem inżynierów Range Rovera jest hybryda Plug-In P300e - 309 koni pod maską, a do tego jeszcze elektryczny motor, który zapewnia zasięg 65 km. W pełni wystarczy to, by pokonać nawet dłuższy dystans z domu do biura, zrobić zakupy, odwieźć dzieci na zajęcia. Wersja PHEV jest niezwykle pragmatyczna – może być ładowana ze zwykłego gniazdka. Można jednak przyspieszyć proces wybierając niezwykle wydajną ładowarkę ścienną Wallbox.

Evoque miał być ikoną stylu i mistrzem pragmatyzmu i – jak widać z powyższych danych – w każdej kategorii można przyznać mu pięć gwiazdek.

Range Rover EvoqueRange Rover Evoque Materiał promocyjny

Range Rover Evoque dostępny od ręki. Teraz z dłuższą gwarancją

Jeśli cała lista zalet kogoś nie przekonuje do zakupu Range Rovera Evoque mamy jeszcze kilka istotnych informacji. Po pierwsze samochody są dostępne od ręki. To istotne, ponieważ wielu konkurentów każe na siebie czekać miesiącami.

Czas zaoszczędzić można również jedną z wielu dostępnych opcji finansowania. W tym wypadku idealne okażą się usługi Full Service For Business (dla firm) i Full Service for You (dla osób indywidualnych). W przypadku tego modelu finansowania nie ponosimy dodatkowych wydatków związanych z użytkowaniem samochodu. Płacimy jedynie stałą miesięczną ratę, którą można dopasować do potrzeb. Elastyczne są też parametry takie jak okres finansowania, wielkość przebiegu, sposób zakończenia umowy. W tej wersji zyskujemy też pełen pakiet ubezpieczeń wraz z Assistance 24h. Nasz pojazd jest też regularnie wymieniany na nowy.

Rozwiązań finansowych jest więcej. Ci, którzy chcieliby po zakończeniu umowy wymienić pojazd na nowy bez martwienia się organizacją sprzedaży mogą wziąć pod uwagę Leasing To Go (dla firm) lub Kredyt To Go (dla osób indywidualnych). Jedną z istotnych cech tego wariantu jest elastyczna wpłata własna, która może wynieść od 0 do 30 proc.

Jest i Kredyt Classic i Leasing Classic. W tym wypadku wpłata wstępna wynieść może do 45 proc., okres finansowania od 2 do 6 lat (dla leasingu). W przypadku klientów indywidualnych okres finansowania może wynieść od 6 miesięcy do 10 lat, a pojazd może przejść na naszą własność po spłacie zobowiązania.

Range Rover zadbał też o wyjątkowe warunki gwarancji i serwisu. Ochrona przed skutkami awarii wynikających z wad fabrycznych trwać może 3 lata lub 100 tys. km.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.