Warto wziąć pod uwagę franczyzę jak pomysł na własny biznes.

Warto wziąć pod uwagę franczyzę jak pomysł na własny biznes. (Materiał promocyjny)

W trudnych czasach nie musisz rezygnować z własnego biznesu. Postaw na sprawdzone pomysły

Jaką przyszłość zawodową wybrać? W niepewnych czasach odpowiedź na to pytanie dla wielu nie jest łatwa. Wiele branż nie może się bowiem rozwijać tak, jak przed wybuchem pandemii, ryzyko utraty pracy lub klientów jest większe. Alternatywą może okazać się franczyza. Dlaczego warto rozważyć rozpoczęcie takiego biznesu?

Obecna sytuacja na rynku jest ciężka zarówno dla pracowników, jak i firm. Przez pandemię jedni mają problemy ze znalezieniem pracy, inni nie mogą prowadzić działalności gospodarczej w sposób i na skalę, do jakich przywykli. Kolejni coraz częściej mają problemy z rozliczeniem współpracy z innymi przedsiębiorcami. Ograniczenia, którymi objęte są niektóre branże - jak na przykład gastronomiczna - sprawiają, że wiele osób zastanawia się nad swoją zawodową przyszłością.  
 
Przebranżowienie się lub zostanie swoim własnym szefem nie jest jednak łatwe. Każdy rodzaj działalności wymaga kapitału, wiąże się z ryzykiem, koniecznością przełamania wielu barier. Samodzielne budowanie biznesu od podstaw dla niektórych w ciężkich czasach może okazać się trudne.   

Franczyza może być alternatywą. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia  

Dobrą alternatywą dla osób poszukujących sposobów na rozwój może być franczyza. I jest skuteczny, bo według danych Międzynarodowego Stowarzyszenia Franczyzy, gdyby wszystkie sieci tego typu potraktować jako państwo, to byłoby ono czwartą największą gospodarką świata pod względem PKB.  
 
Franczyza jest znana również w Polsce. Jedną z pierwszych sieci tego typu, które pojawiły się w Polsce była Żabka, stworzona niemal ćwierć wieku temu. Pomimo trudnej sytuacji na rynku sieć nie tylko intensywnie się rozwija, ale zapewnia przedsiębiorcom, którzy chcieliby otworzyć własny sklep pod tym znanym szyldem konkurencyjne warunki współpracy. 
 
By prowadzić działalność pod marką, którą wedle badań udostępnionych przez sieć zna 97 proc. Polaków (tutaj potrzebny link do badań), potrzeba około 5 tys. złotych, które przeznaczone jest na zakup kasy fiskalnej, licencji na sprzedaż alkoholu czy towarów od lokalnych producentów. Cała reszta - od poszukiwania lokalizacji po wyposażenie czy umeblowanie budynku - jest po stronie Żabki. 
  
Warto pamiętać, że franczyzobiorców Żabki, tak jak wszystkich przedsiębiorców w Polsce, obowiązują jednakowe wymagania prawne związane z działalnością gospodarczą. Do ich obowiązków należy uiszczanie zobowiązań wobec ZUS i Urzędu Skarbowego, kontrola kosztów, a także wszelkie kwestie pracownicze. 
 
Wsparcie, które oferuje jedna z największych sieci obejmuje też m.in. szkolenia przez cały okres trwania współpracy, wiedzę ekspertów od sprzedaży, promocję w mediach, wsparcie techniczne. To wszystko znacząco zmniejsza ryzyko otwarcia własnego biznesu, niweluje też liczne bariery. A co najbardziej istotne, znana i lubiana nazwa pomaga przyciągnąć klientów.  


Materiał promocyjny

O tym, jak udana jest współpraca z siecią Żabka przekonują ci, którzy zdecydowali się na podjęcie współpracy. - Przez dobrych kilka lat z sukcesem pracowałem w różnych korporacjach, także na stanowiskach managerskich i dyrektorskich. W pewnym momencie zdałem sobie jednak sprawę, że w dłuższej perspektywie tak intensywne życie nie jest możliwe. Podjąłem odważną decyzję i obróciłem do góry nogami moje życie zawodowe: zostałem franczyzobiorcą Żabki i otworzyłem sklep sieci w stolicy - podkreśla Krzysztof Juźwikowski, franczyzobiorca z Warszawy, współpracujący z siecią od trzech lat. 
 
I dodaje: - Bycie na swoim, przy jednoczesnym wsparciu ze strony franczyzodawcy, daje mi dużą niezależność i satysfakcję, a aktualny styl pracy zdecydowanie bardziej odpowiada moim potrzebom. Mam wpływ na sprzedaż, decyduję o kwestiach pracowniczych i dbam o relacje z klientami, dopilnowuję biznesu, dzięki czemu moja placówka stale się rozwija. W wielu obszarach, jak choćby dostawy towaru czy wyposażenie placówki, mogę przy tym liczyć na sieć. Prowadzenie sklepu wymaga zaangażowania, ale przy dobrym zarządzaniu i sprawdzonym zespole, można sobie wszystko dobrze zorganizować, mając czas dla rodziny czy na rozwój osobistych zainteresowań - podkreśla.  
 
Jego zdaniem prowadzenie własnego biznesu w ramach franczyzy w sektorze spożywczym daje dodatkowe poczucie bezpieczeństwa w tak niepewnych czasach jak obecne. - Pandemia koronawirusa i czasowe zamykanie niektórych branż wpływa na to, że wiele firm nie przetrwa na rynku, część już upadła. Podobnie w niektórych korporacjach, kontynuowane są cięcia płac czy premii, a także redukcja zatrudnienia. Wsparcie znanej sieci i działanie w naszej branży dają pewnego rodzaju zabezpieczenie i względną stabilizację, oczywiście przy właściwym zaangażowaniu w biznes - dodaje Krzysztof Juźwikowski.


Materiał promocyjny

Przede wszystkim elastyczność 

Tym, którzy zdecydują się wypłynąć na szerokie wody własnego biznesu, Żabka ma do zaoferowania coś godnego uwagi. Przez pierwsze 12 miesięcy przychód w wysokości 16 tys. zł miesięcznie jest bowiem gwarantowany. Warunek to m.in. utrzymanie odpowiedniego poziomu weryfikacji standardów jakościowych sklepu, czy prowadzenie działalności w określonych dniach i godzinach.  
 
Franczyzobiorca Żabki nie musi też martwić się o jeszcze jeden istotny aspekt działalności - dostawy towaru. Odpowiada za nie sieć siedmiu centrów logistycznych, działających w całym kraju. Gwarantowane są także indywidualne szkolenia teoretyczne i praktyczne, akcje promocyjne dostępne tylko w sieci Żabka, spoty reklamowe w mediach ogólnopolskich - wszystko to sieć bierze na siebie.

Technologia pomaga twoim klientom i tobie

Sieć Żabka dostarcza wiele innowacyjnych sposobów, które z jednej strony zachęcają klientów do zakupów, a z drugiej ułatwiają prowadzenie biznesu. To choćby aplikacja Żappka, oferująca kupującym dostęp do promocji, możliwość zbierania punktów, które można wymieniać na nagrody, jest też źródłem cennych dla konsumentów informacji. Z cyfrowych narzędzi mogą też korzystać franczyzobiorcy - aplikacja Cyberstore pozwala zarządzać sprzedażą, nadzorować kasjerów, sprawdzać przychody z każdego miejsca w Polsce.  

Franczyza może być dobrym sposobem na zawodowy rozwój, przebranżowienie, wejście w świat biznesu. Warto taką opcję dokładnie przeanalizować, a gdy decyzja będzie pozytywna,  podjąć współpracę z siecią, która sama daje wiele: rozpoznawalność, dekady doświadczenia, wiedzę.