Szkolna wyprawka to ważna rzecz dla każdego ucznia. (Fot. Olaf Nowicki / Agencja Gazeta)

Szkolna wyprawka to ważna rzecz dla każdego ucznia. (Fot. Olaf Nowicki / Agencja Gazeta) ((Fot. Olaf Nowicki / Agencja Gazeta))

Zamiast tłoku i kolejek wybierz wygodne zakupy w domowym zaciszu. To proste i bezpieczne

Zakup nowych podręczników, plecaka, zeszytów, czy innych szkolnych przyborów dla naszych pociech to nie tylko dodatkowy wydatek, który trzeba odpowiednio wcześnie zaplanować w domowym budżecie, ale także czasochłonne wyzwanie logistyczne. Możesz jednak uniknąć przeciskania się między zatłoczonymi sklepowymi alejkami i długiego stania w kolejkach, wybierając wygodne zakupy w domowym zaciszu.

Choć uczniowie mogą jeszcze przez chwilę cieszyć się beztroskim wypoczynkiem i ostatnimi dniami wakacji, wielu rodziców już myśli o przygotowaniu swoich dzieci do nowego roku szkolnego. Nie jest to wyjątkowo przyjemny obowiązek. Zakup szkolnej wyprawki bez odpowiedniego planu, a w szczególności pozostawiony na ostatnią chwilę, może skończyć się niepotrzebnym stresem. Łatwo wyobrazić sobie (lub co gorsza przypomnieć) sytuację, w której w księgarniach nie możemy dostać już poszukiwanego przez nas podręcznika, a przy sklepowych półkach ze szkolnym asortymentem panuje taki tłok, że musimy wręcz walczyć o ostatnie zeszyty czy długopisy. Aby uniknąć niepotrzebnego stresu i zaoszczędzić czas, warto wybrać szybkie i wygodne zakupy przez internet.

We współpracy z Visa opisaliśmy najważniejsze zalety takiego kupowania. 

1. Wygoda

Zakupy przez internet wybiera coraz więcej Polaków, którzy doceniają m.in. całodobową dostępność sklepów i serwisów online, oraz niejednokrotnie, niższe niż w sklepach stacjonarnych ceny. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wszystkie elementy szkolnej wyprawki nabyć właśnie przez internet. Wybór takiej drogi pozwala nie tylko zaoszczędzić czas, ale także łatwiej zorganizować nasze codzienne obowiązki. 

Zamiast wieczorami, po pracy, spędzać długie godziny na podróżowaniu między sklepami, warto postawić na zakupy online. Można zrobić je zawsze i wszędzie - także wtedy, gdy tradycyjne sklepy są już zamknięte, a my siedząc wygodnie w fotelu przeglądamy dostępne artykuły. Sklepy internetowe mają też tę zaletę, że znalezienie w nich produktu trwa zaledwie chwilę i wymaga kilku kliknięć. Nawet jeśli do naszego wirtualnego koszyka wrzucimy za dużo przedmiotów, równie łatwo możemy je usunąć, bez obaw, że wydamy więcej, niż planowaliśmy. 

2. Szybkość i bezpieczeństwo

Szczególnie pomocną funkcją w wielu sklepach online jest możliwość zapisania w nich danych naszej karty płatniczej. Taki krok warto wykonać, gdy robimy zakupy w ulubionych i sprawdzonych miejscach, do których prawdopodobnie będziemy wracać, zwłaszcza, gdy korzystamy z aplikacji mobilnej sklepu. Dzięki temu możemy zapłacić za zakupy nawet jednym kliknięciem! 

Oprócz wygody związanej z zapisaniem danych karty w sklepie, z takim rozwiązaniem związane jest też większe bezpieczeństwo. Łatwo wyobrazić sobie, że w czasie powrotu z pracy miejskim autobusem szukamy dla naszego dziecka np. szkolnego plecaka. Dzięki temu, że dane naszej karty będą już zapisane w sklepie, nie ryzykujemy tym, że ktoś zobaczy je w miejscu publicznym. Co ważne, po zapisaniu karty nie musimy przy kolejnych zakupach ponownie wpisywać zawartych na niej informacji. Co za tym idzie, nie musimy nawet mieć jej przy sobie podczas zakupów. Pamiętaj, że podczas płatności bank może poprosić cię o dodatkową autoryzację transakcji za pomocą hasła SMS lub powiadomienia w aplikacji mobilnej.  

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock

3. Oszczędność pieniędzy

Dla wielu rodziców nie bez znaczenia będzie też fakt, że zakup szkolnej wyprawki w sklepie internetowym jest zwykle tańszy niż w tradycyjnym. Jeśli w rodzinie jest kilkoro dzieci to wydatki zdecydowanie rosną. Dlaczego sklepy online są tańsze niż stacjonarne? Oczywiście nie jest to generalna zasada, ale zwykle te działające w sieci mają niższe koszty, bo np. nie płacą wysokich czynszów za wynajem lokalu. Dzięki temu mogą swoim klientom zaoferować niższą cenę. 

4. Większy wybór

Robiąc zakupy online szybko zauważymy, że wybór proponowanych produktów jest ogromny, nie ma też problemów z dostępnością. Co istotne, w sieci mamy dostęp do szerokiej palety ofert różnych sprzedawców. Możemy z łatwością porównywać produkty, sprawdzać opinie klientów, a nawet "polować" na promocje, co może przynieść dodatkowe oszczędności. To wszystko bez wychodzenia z domu. 

5. Kontrola wydatków

Wielu rodziców wie, że robienie zakupów z dziećmi nie jest łatwym zadaniem. Mając przy sobie pociechy, często ulegamy ich namowom (zwykle dla świętego spokoju) i kupujemy dodatkowe produkty, których zakupu wcześniej nie planowaliśmy. W tej sytuacji bardzo łatwo można wydać znacznie więcej, niż chcieliśmy. Dlatego warto sporządzić szczegółową listę potrzebnych rzeczy i tylko takie dodać do naszego wirtualnego koszyka w sklepie online. Zamówienie wybranych produktów można złożyć później - w dogodnym dla nas momencie, kiedy będziemy mogli "na spokojnie" ocenić, czy to, co wybraliśmy na pewno jest nam potrzebne. 

Tu z pomocą może przyjść też ustawiony na karcie płatniczej limit dotyczący transakcji w internecie, który pozwoli nam lepiej kontrolować wydatki. Uniemożliwi nam przekroczenie kwoty, którą początkowo postanowiliśmy przeznaczyć na zakupy. Jeśli jednak uznamy, że musimy wydać nieco więcej, możemy łatwo go zmienić z poziomu bankowości internetowej czy infolinii, a później powrócić do wcześniejszego poziomu. 

Shutterstock
Shutterstock

6. Zamów i nie martw się dostawą

Zakupy online to wygodne rozwiązanie dla tych, którzy nie mają własnego auta. O ile już samo przemieszczanie się z dziećmi komunikacją miejską między sklepami może być kłopotliwe, to powrót do domu z ciężkimi torbami pełnymi przyborów i książek z pewnością nie należy do specjalnie przyjemnych. Kiedy zaś wszystkie potrzebne przedmioty zamówimy w sklepie online, zostaną one przywiezione przez kuriera pod nasze drzwi.

7. Jeszcze bezpieczniej

Warto wiedzieć, że gdy np. zamówiony przedmiot nie dotrze do nas wcale albo dotrze uszkodzony, a sprzedawca odrzuci naszą reklamację, to - jeśli za zakupy online zapłaciliśmy kartą - chroni nas tzw. procedura chargeback. Co to takiego? To darmowe, dodatkowe "ubezpieczenie", które przysługuje nam również wtedy, gdy sprzedawca np. nie oddał nam pieniędzy w przypadku zwrotu, unika z nami kontaktu lub gdy nasza karta zostanie obciążona niewłaściwą kwotą. Wówczas, gdy nie udało nam się osiągnąć porozumienia ze sprzedającym, wystarczy złożyć wniosek do banku z prośbą o rozpoczęcie procedury chargeback. Jeśli bank stwierdzi, że nasza reklamacja była zasadna, pieniądze za nieudaną transakcję trafią z powrotem na nasze konto. Szczegóły przebiegu tej procedury znajdziesz w regulaminie banku, który wydał twoją kartę.  

Treść niniejszego artykułu oraz wszelkie wyrażone w nim opinie (w tym opisy konkretnych przypadków, porównania, badania i rekomendacje) podane są wyłącznie w celach informacyjnych, a Visa Inc. nie udziela żadnych gwarancji co do ich kompletności i dokładności, nie ponosi żadnej odpowiedzialności ani nie bierze na siebie zobowiązań z tytułu opierania się na przedstawionych informacjach.