Sąsiedzki biznes

Sąsiedzki biznes (BGŻ)

W sąsiedztwie siła! BGŻ wspiera lokalny biznes. To już kolejna edycja akcji

Lokalność, sąsiedzkość i zakorzenienie - to wartości, które przyświecają już kolejnej edycji akcji Wspierajmy Sąsiedzki Biznes Banku BGŻ BNP Paribas. Punktem kulminacyjnym akcji będzie Tydzień Sąsiedzkiego Biznesu, który rozpocznie się 28 maja i potrwa do 3 czerwca. W tym czasie Bank BGŻ BNP Paribas będzie promował wśród konsumentów korzystanie z usług lokalnych firm.

Każdy z nas ma znajomego złotą rączkę albo warzywniak, którego właściciel wie wszystko o swoich produktach. Specjalistę, który naprawi zegarek, po ukochanym dziadku. Ulubioną kawiarnie, pub, gdzie wpadając na chwilę zostajemy na dłużej, bo czujemy się tam jak u przyjaciół. Kogoś za rogiem, kto pomoże, i doradzi.

Bez dobrego szewca ulubione buty, musiałyby iść do kosza, kiedy odklei się im podeszwa. Urodziny, wesele, rocznica nie byłyby tym samym, bez tortu od lokalnego mistrza cukiernictwa, kwiatów od zaprzyjaźnionej florystki, fryzury, nad którą godziny spędzi nasza ulubiona fryzjerka. To często te miejsca decydują o klimacie dzielnicy: wrocławskiego Nadodrza, warszawskiej Pragi, krakowskich Dębników, poznańskich Jeżyc. To punkty spotkań, kontaktów z sąsiadami, przyjacielskich relacji. To one właśnie budują poczucie lokalnej społeczności.

Sąsiedzki biznes
Fot. Pexels.com

Bazarek, kafejka, ślusarz, mechanik, fryzjer, krawiec, szklarz, szewc, sklep zoologiczny, bar - tworzą naszą prywatną mapę dzielnicy. Takie miejsca sprawiają, że miasto przestaje być anonimową betonową dżunglą, w której przemykamy tylko z domu do pracy. To miejsca spotkań, gdzie plotą się sieci społeczne i tworzy się poczucie że znaleźliśmy nasze miejsce na ziemi.

W świecie przedmiotów jednorazowego użytku znów uczymy się stawiać na produkty wykonane ręcznie, przez oddane swoje pasji rodzinne firmy. Mając mniej czasu, coraz częściej stawiamy na jakość doświadczeń, nie ich ilość. Wiemy, że dzięki małym, lokalnym firmom, mamy szansę na doskonałą jakość i kontakt z ekspertem. Często to też miejsca, gdzie tworzy się lokalna kreatywność - spółdzielnie, biura projektowe, pracownie artystów-rzemieślników - siła polskiej gospodarki. Torebki, biżuteria, ozdoby mieszkań, ceramika, szkło - często na specjalne zamówienie, według indywidualnych wzorów - to tam zaspokoimy nasze estetyczne fantazje. To tam tworzą się nowe modowe marki.

Korzystamy z tych wszystkich usług, najczęściej jednak nie myślimy, jak wiele wysiłku kosztuje stworzenie dla nas przyjaznej atmosfery, ciekawej oferty czy dostarczenie ulubionych produktów. Dobry pomysł na biznes często nie wystarcza. Wielu drobnych przedsiębiorców prowadząc swoje warsztaty, sklepiki czy bistra boryka się z typowymi, codziennymi problemami małych firm. Skomplikowana administracja, księgowość czy też wysokie ceny najmu lokali potrafią uczynić z życie lokalnego przedsiębiorcy mękę. W wielu przypadkach problematyczny jest też brak środków i pomysłów na skuteczną reklamę. Czasem na drodze staje też dostępność korzystnego kredytu.

Sąsiedzki biznes
Fot. Pexels.com

To właśnie do lokalnych przedsiębiorców skierowana jest akcja Tydzień Sąsiedzkiego Biznesu Banku BGŻ BNP Paribas, której ambasadorem został Robert Makłowicz. - Po raz kolejny zdecydowałem się zostać ambasadorem akcji Wspierajmy Sąsiedzki Biznes, ponieważ wierzę, że takie inicjatywy zmieniają polskie miasta. Kampania Banku BGŻ BNP Paribas to dla małych firm doskonała okazja do tego, by pokazać, co wyróżnia je na tle konkurencji. Przedsiębiorcy, którzy zgłaszają się do akcji tworzą mapę lokalnych sklepów i punktów usługowych w całej Polsce. Musimy pamiętać, że korzystanie z lokalnych usług ma wiele zalet. Przede wszystkim jest blisko, więc oszczędzamy czas. A przy tym wspieramy rozwój naszej lokalnej społeczności - opowiada Robert Makłowicz, Ambasador Akcji.

W poprzednich edycjach wzięło udział ponad 14 tys. firm z prawie tysiąca miejscowości. W tej edycji Wspieramy Sąsiedzki Biznes każdy, lokalny biznesmen, który się zgłosi, może wygrać pakiet reklamowy o wartości 20 000 złotych. W tym roku dodano też dziewięć pakietów o wartości 5 tys. zł., a bank przygotował również specjalną ofertę produktów kredytowych.

Tydzień Sąsiedzkiego Biznesu ma na celu wesprzeć lokalnych przedsiębiorców. Najczęściej są to niewielkie, szczególnie wrażliwe na koniunkturę biznesy. Bank BGŻ BNP Paribas promuje wśród konsumentów robienie zakupów i korzystanie z usług lokalnych firm. Właściciele mogą zarejestrować się do 3 czerwca na stronie www.sasiedzkibiznes.pl, stworzyć na czas akcji specjalną propozycję dla swoich klientów - ciekawą zniżkę, darmowy bonus, wyjątkową na ten czas ofertę. Akcja Tydzień Sąsiedzkiego Biznesu będzie promowana jednocześnie w radiu, internecie, w mediach społecznościowych, lokalnej prasie i plakatach.

- Małe biznesy w naszych miejscowościach są dla wszystkich bardzo ważne, budują lokalną społeczność, dlatego warto je wspierać. Celem akcji Wspierajmy Sąsiedzki Biznes jest promocja handlu i usług firm, które prowadzą swoją działalność w naszym sąsiedztwie - w pobliżu miejsca zamieszkania, pracy. Podczas tegorocznej edycji właściciele firm po raz pierwszy mają możliwość dodania nawet 5 ofert specjalnych, z których będą mogli skorzystać konsumenci podczas Tygodnia Sąsiedzkiego Biznesu.

Dodatkowym wsparciem promocji partnerów akcji i ich oferty ze strony Banku BGŻ BNP Paribas są materiały marketingowe, którymi przedsiębiorcy mogą oznaczyć swoje sklepy lub punkty usługowe oraz promocja wydarzenia Wspierajmy Sąsiedzki Biznes w mediach - podkreśla Magdalena Piotrowska, menedżer ds. Rozwoju Relacji z Klientem w Banku BGŻ BNP Paribas.

Bank BGŻ BNP Paribas przygotował również specjalną sąsiedzką ofertę produktową. Dla wszystkich małych przedsiębiorców Bank oferuje m.in. Kredyt w rachunku bieżącym - Ekspres Linia z prowizją przygotowawczą 0 proc. Dodatkowo, w ofercie jest rachunek firmowy, dla nowych klientów Banku opłata miesięczna za prowadzenie rachunku bieżącego w ramach Pakietu Biznes Lider Ekstra wynosi 0 zł przez 12 miesięcy.

Pamiętasz, kto mieszkał obok Kargula? Oto quiz o najsłynniejszych sąsiadach w kulturze